Fontos online marketingtrendek

Amellett, hogy folyamatosan érdemes arra figyelni, hogy nekünk személyesen mi működik és mi nem, felgyorsítható a tapasztalatszerzés, ha időről időre annak is figyelmet szentelünk, mi történik szerte a világban, milyen irányzatok vannak éppen feljövőben vagy lecsengőben. Nézzünk pár olyan témát, amelyek fontosak voltak tavaly, és ez várhatóan így lesz idén is!

Többcsatornás megközelítés

2017-re teljességgel kicsúcsosodott az a trend, hogy az emberek párhuzamosan több csatornán keresztül informálódnak. Mára végképp elmúlt az az időszak, amikor elég volt kitenni egy hírt a pincészet honlapjára, és nyugodtak lehettünk, hogy a fogyasztók értesülnek majd róla. Napjainkban az üzenetünk célba juttatásakor mindig több csatornában kell gondolkodnunk: a honlap mellett ott a hírlevél vagy a közösségi médiafelületek. A tartalom összeállításakor pedig ne feledkezzünk el az egyes felületek speciális igényeiről: míg az Instagramon egy jó kép a kiindulópont, addig a hírlevelünkben a minket ismerő törzsvásárlóknak szóló bensőségesebb hangvétel működhet.

Élő bejelentkezések előresorolva

A Facebook és a YouTube csapata is sokat dolgozott azért, hogy minél többen élő videókkal hozzák közel a felhasználókhoz a világot. Azzal, hogy az ún. live videókat előresorolják ezek a felületek, arra bátorítják a magánszemélyeket és a céges felhasználókat is, hogy élőben jelentkezzenek be számukra fontos, érdekes helyszínekről, eseményekről.

A mobil mindenek előtt

Az utóbbi évtized állandó trendjének mondható az okostelefonok egyre fokozódó jelenléte online életünkben. Ma már kis túlzással elmondhatjuk, ha a honlapod nincs mobilra optimalizálva, akkor az olyan, mintha nem is lenne. És ennek nemcsak akkor van jelentősége, ha a mobilozók a böngészőben rákeresnek egy oldalra, hanem már a keresőmotorok organikus találatai esetében is, hiszen a Google egyre kevésbé ad ki eredményként nem mobilra optimalizált oldalt. Tisztában kell lenni ezen túl azzal is, hogy a kérdést nem elég letudni azzal, hogy a programozótól reszponzív oldalt kérünk, a következő lépést az okostelefont használók fejével való gondolkodás, az ő fogyasztói élményeik alapján átgondolt, szinte önálló oldal elkészítése jelenti.

Tartalommarketing

Több éve tart már az a trend, hogy az olyan márkáknak is, mint egy borászat, érdemes saját tartalmat előállítani. A fiatalabb generációt, amely a tévé és a számítógép mellett nőtt fel, hirdetési tartalmakkal már sokkal nehezebb befolyásolni, a pincészet által vezetett blog, szerkesztett hírlevél vagy akár videó azonban képes belülről megmutatni a céget, és ez hitelessé, autentikussá teheti az üzenetátadást. Fontos abban is gondolkodni, hogy a tartalommarketingbe nemcsak a saját anyagok tartoznak bele, de ide sorolható egy, a közönségünk számára véleményformáló újságíró vagy blogger véleménye is.

Tóth Adrienn

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése