Három tipp arra, hogyan adj el egy borkiállításon
Korábbi, a nemzetközi borkiállítások előkészítéséről, marketingkoncepciójának kialakításáról szóló cikkünk aktuális írásunk előzményeként szolgál, így mindenképpen javasoljuk, hogy olvasd el, ha eddig kimaradt volna. Ezt megteheted IDE kattintva.
Most ezt a témát folytatjuk, de a vásár előkészítéséről áttérünk arra, mit tegyünk a helyszínen a sikeres értékesítés érdekében.
1. Kapcsolatfelvétel
Egy szakmai kiállításon a vendégekkel kialakított kapcsolatra tekinthetünk úgy, mint a flörtölésre. Ebből a szempontból is előnyös, ha elvégeztük az előkészítő munkát és konkretizáltuk a saját sztorinkat, azaz hogy mitől vagyunk eltérőek, különlegesek a minket körülvevő többi kiállítótól, természetesen jó értelemben. A mosoly is fontos, nem véletlen a kínai mondás: ha nem szeretsz mosolyogni, ne nyiss üzletet. Az első mondat kiemelt jelentőségű a minket nem ismerők számára. Legeredményesebb egy kérdéssel, a beszélgetés folytatása érdekében egy nem eldöntendő kérdéssel indítani.
2. Utolsó mondat
Nemcsak az első, hanem az utolsó mondatnak is kiemelt jelentősége van. A lezárást a partner igényeihez igazítva – attól függően, hogy importőrrel, sommelier-vel vagy például újságíróval beszéltünk – érdemes úgy alakítani, hogy mindkét fél számára egyértelművé váljon a következő lépés.
Legyen szó minta- vagy információküldésről, ehhez szükség van arra, hogy meglegyenek a kontaktadatok, és hogy gondoskodjunk az egyedi igények rögzítéséről – így a nap végére sem felejtjük majd el, hogy kinek mit ígértünk.
3. Utómunkák S. O. S.
A vásár vége egy kereskedelemmel foglalkozó számára tulajdonképpen a munka kezdetét jelenti. Bármilyen fárasztó is egy ilyen rendezvény, nem érdemes pihenőnapokat beiktatni utána, mert ha nem jelentkezünk rögtön, nő az esélye annak, hogy a konkurencia megelőzzön. Ebből a szempontból praktikus, ha a follow-up tevékenységhez szükséges anyagokat – árlisták, bemutatkozó szövegek a szükséges nyelvekre fordítva, képek – már a vásár előtt előkészítjük, így ezt követően ezzel már nem veszítünk időt. Minél alaposabb jegyzeteket írtunk a vásár helyszínén, annál gyorsabb és hatékonyabb lesz később a munka, nem is beszélve arról, milyen jólesik mindenkinek, ha emlékszünk a speciális igényeire.
Tóth Adrienn