Kommunikációs tanácsok a szüret idejére
Van, akinél már be is köszöntött a legizgalmasabb időszak, a szüret, de hamarosan mindenhol elkezdődik a munka. A korai érésű fajták augusztusi szedésétől egészen az aszúszemek válogatásáig a pincészetek számára komoly és felelősségteljes munka folyik minden ősszel.
Noha a fókusz ilyenkor – mind a szőlőben, mind a pincében – ezen a munkán van, érdemes némi időt szánni arra is, hogy a követőinknek, a törzsvásárlóinknak és az érdeklődőknek megmutassuk, mi is történik ebben a periódusban.
Képek
Talán a legegyszerűbb és a leggyorsabb módja az információ átadásának. Színes, érdekes, és nem kell vele sok időt tölteni, egy-két kattintás, némi utómunka, hogy minél szebbek legyenek a fotók, és már készen is vagyunk. Posztolhatunk a területről, amin éppen szüretelünk, magáról a munkafolyamatról, lefotózhatjuk külön az éppen szedett szőlőfürtöket, a pincészetbe beérkezett szőlőt, a préselést, az első mustot… Gyakorlatilag mindent, ami a borászoknak természetes és mindennapi, de mindenki másnak izgalmas bepillantás a szüreti munkák kulisszái mögé.
A fotók előnye, hogy már nem kell hosszú történetet hozzáfűznünk, elég egy-két mondat, vagy akár pár hashtag, ráadásul egy képet több platformon is felhasználhatunk. Ugyanúgy kerülhet a Facebook-oldalunkra, mint az Instagramra, és persze a többi közösségi médiafelületre is, ki mit használ még.
Szöveg
Legyen folyamatos a kommunikáció köztünk és a fogyasztóink között. Nem csak a borászoknak fontos a szüreti időszak, ilyenkor sokkal többen érdeklődnek a szőlő/bor téma iránt, így akár új rajongókat is szerezhetünk, és a legpezsgőbb munkák alatt tudjuk bemutatni a pincészetünket. Érdemesebb többször posztolni kevesebbet, de azt folyamatosan, ráadásul mindezt összefűzhetjük a fotóinkkal is. Hol tart éppen a szüret, melyik dűlőben dolgozunk, milyen az időjárás, mustfok stb… Ezek a kis információmorzsák folyamatos érdeklődést tartanak fenn a social media felületeinken, illetve a honlapon, amennyiben azon van a híreknek, blognak kialakított rész.
A munkák végén pedig érdemes rászánni az időt, és egy hosszabb „szüreti jelentést” írni, amiben összefoglaljuk a tapasztalatainkat az aktuális évjáratról és a szüretről. Ebben az időszakban ezeket a híreket az újságok is keresik, így még plusz előnyt is jelenthet, ha esetleg megjelentetik valahol, amit írtunk.
Kodela Mia