Légy naprakész!
Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a kommunikáció rengeteg energiát követel meg egy pincétől. A rendszeresség és a folyamatosság ugyanis alapkövetelmény.
Az elmúlt hetekben több olyan honlappal is találkoztunk, amit szemmel láthatóan évek óta nem frissített a gazdája. Erre azért érdemes figyelni, mert egy inaktív, Csipkerózsika-álomban szendergő honlap is mesél a borászról, és nem biztos, hogy pozitív dolgokat. Ha a fogyasztó azt látja, hogy az aktuális hírek évek óta nem frissültek, vagy a legutóbbi évjárat a 2006-os, akkor még az is felmerülhet benne, hogy a borászat már nem is működik.
Egy borásznak persze rengeteg a munkája a szőlőben és a pincében egyaránt, ezért ha egészen biztos benne, hogy semmiképp sem lesz ideje a honlapot frissíteni, akkor érdemes olyan honlapra váltani, ami a lehető legkevesebb aktuális információt tartalmazza. Ebben az esetben elég egyszer összeszedni mindent, a borászati filozófiától a területeken át az elérhetőségig. Ekkor a honlap egyfajta online névjegyként, brosúraként működik, és ugyan valószínűleg visszatérő látogatókat nem vonz majd, de legalább az alapinformációkat elérik az érdeklődők.
Érdemes azonban vállalni a frissítéssel járó pluszmunkát, mert így visszatérő olvasókat, fogyasztókat nyerhetünk meg a pincénk számára, ezzel is építve a saját márkánkat. Ehhez adunk pár tippet, hogy könnyebb legyen a feladat.
Hozzunk létre blogot az oldalunkon!
Havi egy írásnál többet nem vár el senki egy borászattól. Érdemes tervezni vele, és mondjuk minden hónap második hetében megírni a bejegyzést. Elég, ha 3-500 szóban leírjuk azt, ami a pince körül abban a hónapban történt. Ne gondoljunk nagy dolgokra, a fogyasztót valószínűleg pont az érdekli, hogy lepalackoztuk az új évjáratot a kedvenc borából, vagy hogy mit főztünk otthon a bor mellé.
Frissítsük a borokat!
Ha megjelenítjük a borainkat a honlapon, akkor évjáratváltáskor igyekezzünk a leghamarabb frissíteni azokat. Bár több munka, de az analitikai adatokon túl érdemes pár személyes megjegyzést írni a termésről, a szüretről, az erjedésről, de akár a termőhelyről is.
Mutassuk is meg a történéseket!
Érdemes időnként a galériát is frissíteni, persze nem napi szinten, a pillanatképeket hagyjuk meg a Facebooknak és az Instagramnak. Ha 3-4 képet minden évszakban a galériához adunk, az ugyancsak a naprakészségünkről tanúskodik.
Burai László