Milyen sűrűn posztoljunk a közösségi médián?
A hosszú távon sikeres facebookos kommunikáció titka a rendszeresség. Nem szerencsés, ha csak kampányszerűen használjuk ezt a kommunikációs eszközt; itt is kulcskérdés a folyamatosság. Praktikus meghatározni, hogy egy héten mennyi időt tudunk a pincészet Facebook-tevékenységére fordítani, majd emellett kitartani.
Ahhoz, hogy Facebook-jelenlétről beszéljünk, a heti egyszeri poszt a minimum, a napi rendszerességű megjelenés mellett pedig csak abban az esetben érdemes elköteleződni, ha lelkesedésünk nem hagy majd alább pár hét vagy hónap múlva. Ideális lehet ebből a szempontból egy kisebb pince esetében a heti két, egy nagyobb borászatnál a heti három-négy frissítés.
A döntés meghozatalakor nemcsak elszántságunkat érdemes ugyanakkor mérlegelni, hanem a rendelkezésünkre álló témákat is. Fontos szempont, hogy az oldalunk követőinek akkor teszünk a kedvére, ha a saját pincészetünkkel, borvidékünkkel kapcsolatos, tehát minél szorosabban a tevékenységünkhöz kötődő témákban nyilvánulunk meg. A teljesen általános boros tematikák kevésbé valószínű, hogy reakciót váltanak ki, ugyanakkor egy olyan hétköznapinak tűnő momentum, mint a metszés vagy a hordómosás megörökítése már izgalmas lehet egy, a munkanapját az irodában töltő fővárosi borkedvelőnek.
Egyértelmű, hogy az évnek van olyan időszaka, például szüret idején, amikor rengeteg minden történik, a csendesebb téli hónapokban pedig már nem mindig olyan könnyű témát találni, de egy kis gyakorlattal, illetve más hazai és külföldi borászatok oldalainak figyelésével ez a probléma hamar megoldható.
A tervezéskor érdemes figyelembe venni, hogy a Facebookon a posztok időzíthetőek. A tippünk az, hogy hasznos egy hétre előre megtervezni a következő heti témákat, majd a hét folyamán ehhez összegyűjteni a szükséges képeket, információkat, linkeket. Az aktuális hét elején pedig leülhetünk a gép mellé, és beállíthatjuk ütemezve a következő napokban megjelentetésre szánt anyagokat.
Tóth Adrienn