Online alapfogalmak: reszponzivitás
Manapság alapvető kérdés annak megvizsgálása, hogy weboldalunk mobilra optimalizált-e, azaz kényelmesen lehet-e okos telefonról olvasni, vagy minden sornál ide-oda kell húzogatnunk az ujjunkat. A reszponzív kifejezést is szokták ebben az esetben használni, amely azt jelenti, hogy ugyanaz a weboldal, attól függően, hogy milyen méretű képernyőről nézzük (asztali gép, laptop, tablet, telefon), változtatja a megjelenését, felépítését, alkalmazkodva az adott eszközhöz.
Egy jól megtervezett reszponzív oldal ismérve, hogy egy mobil képernyőjén is jól olvasható, az érintőképernyős használathoz elég nagy méretű gombokkal és menüpontokkal bír, valamint még ebben a kis méretben is áttekinthető oldalstruktúrával rendelkezik. Különösen igaz ez akkor, ha megrendeléseket adhat le valaki a holnapon keresztül, vagy webshoppal rendelkezik a pincészet.
Mobilra optimalizált honlapok esetében érdemes megfontolni annak lehetőségét, hogy néhány funkcióban eltérjünk az alap honlapunktól. Például arra tekintettel, hogy a legtöbb okos telefon manapság érintőképernyővel rendelkezik, telefonszámunkat megjeleníthetjük egy gomb segítségével, amelyet ha a felhasználó megnyom, rögtön elindul a tárcsázás. Ilyen módon segíthetjük azokat, akik utazás közben nézik a honlapunkat.
Fontos abba is belegondolni, hogy a mobilra optimalizált honlap jelentősége nem csak a felhasználók komfortérzete szempontjából bír jelentőséggel. Ma már a keresőmotorok is figyelembe veszik ajánlataik sorrendjének kialakításakor, hogy a felhasználó milyen eszközről indította el a keresést. A legtöbb pincészet életében pedig, hacsak nem folytat különösen aktív életet a közösségi médiában, vagy nem futtat jelentős mennyiségű hirdetést, a keresőmotorokból – például Google, Yahoo, Bing – érkező forgalom valószínűleg az egyik legjelentősebb forrásnak számít.
Tóth Adrienn