Az újévi fogadalmad legyen a tervezés
Tudjuk, hogy a marketinghez és a kommunikációhoz való hozzáállásunkat az egyik napról a másikra nehéz gyökeresen megváltoztatni. Épp ezért fontos, hogy lépésről lépésre építkezzünk. Ha csak lassabban haladunk, az sem feltétlenül probléma, egy pincészet működtetése, a szőlőművelés és a borkészítés úgyis a hosszú távú gondolkodásra tanítja az embert. Ha pedig ennek jegyében csak egy dolgot fogadunk meg 2018-ban, az legyen a tervezés. Miért is? Vegyük példának a közösségi médiát!
Mert időt spórolunk
Ha úgy gondolod, hogy időt vesztesz azzal, hogy ahelyett, hogy rögtön végrehajtanád a feladatot, előbb megtervezed azt, hasonlítsd össze azzal, hogy mennyivel több időt igényel havonta nyolcszor leülni a számítógép elé és „gyorsan” kitalálni, mit tegyél ki a pincészet Facebook-oldalára, mint kéthetente egyszer átgondolni, hogy milyen rendezvények, hírek, munkafolyamatok várhatóak a következő hetekben a borászat, a borvidék körül, és ezekből felépíteni egy programtervet, amelyet előre ütemezve akár rögtön be is állíthatsz.
Mert így kell a legkevesebb kompromisszumot kötnünk
Ha épp beestél a metszésből, és fél óra múlva jönnek a vendégek vagy a szállító, és tudod, hogy a kettő között még épp annyi időd van, hogy frissítsd az oldaladat, gyorsan gondolkozni kezdesz, mit rakhatnál ki. Előfordulhat, hogy sok ötleted van, amit egyszerűen azért nem tudsz megvalósítani, mert például nincs hozzá fénykép. Így ahelyett, hogy egy friss képet raknál ki az éppen a pincészetben zajló munkákról, megosztod valaki más bejegyzését, ami kisebb elérést hoz, vagy közzéteszel egy olyan linket, amelyet már korábban is publikáltál. Ha ezzel szemben már a hét elején tudod, hogy kellene egy metszést ábrázoló fotót készítened péntekig, akkor több napod is van rá, és még eredetibb tartalmat rakhatsz ki.
Mikor térjünk el a terveinktől?
Persze az előre nem látható, hirtelen lehetőségekkel nem lehet számolni. Mi történik, ha megjelenik rólunk egy méltató kritika, vagy sikerül egy álomszép havas tájképet készítenünk? Ilyenkor sincs gond, hiszen bármikor újratervezhetünk – Excelben még könnyebb is, mint papíron. Az előre beidőzített posztoknak új megjelenési időpontot adhatunk, és feltölthetjük helyettük a friss képet, cikket. Persze a tervezést nemcsak a közösségi média esetében érdemes használni, hanem hírlevelünk tartalmának összeállításakor, fizetett PR-cikkek esetében, és programszervezéskor is.
Tóth Adrienn