All wineries need marketing.
Most of those who have started on this road will already know that just doing it is not enough, what matters is how you do it. It is not enough to post something on your social media page from time to time. At the heart of successful communication is a conscious strategy behind what you say.
Wine marketing - mindset changing tools for a modern and successful winery. This book was written to help people working in wineries to do their job in marketing in a conscious and effective way.
It focuses on three aspects of the tools particularly useful for wineries:
WHAT IS THE LOGIC OF THE SYSTEM?
Why do consumers go to Facebook?
WHAT STRATEGY TO FOLLOW TO ACHIEVE YOUR BUSINESS GOALS?
What are the steps needed to build a loyal customer base?
PRACTICAL TIPS
Immediate, results-oriented solutions
Topics
What makes a good website?
How can you make your social media communication really useful?
How can the world’s biggest search engine help you?
How can you turn occasional guests into regulars?
How to communicate with the press and other opinion formers?
How to improve your partnerships?
How to get stronger by acting together?
"Tóth Adrival még a Szekszárdi borvidék kommunikációján dolgoztam együtt, és egy ötletes, nyitott, mindig jókedvű és (nem utolsósorban) hangyaszorgalmú csapatjátékost ismertem meg benne. A könyvét sok kézzelfogható példával, olvasmányos formában építi fel, hogy miként kommunikáljunk hitelesen a borról az Y és a Z generációknak. Melegen ajánlom minden magyar borásznak! Van mit tanulnunk tőle…"
"E könyv számomra – vidéken élő bortermelőnek - nagyon sok piac- és márkaépítési információt, gyakorlati tanácsokat adott. Nagyon jól összeszedett, a bortermelők nyelvére írt tudásanyagot kínál. A könyv szemléletformáló üzenete felhívja a termelői figyelmet az átgondolt, tudatos építkezésre, a világban működő és terjedő kommunikációs lehetőségekre és azok jó használatára."
"Adrienn könnyen érthetően, gördülékenyen, példákkal alátámasztva és nagyon olvasmányosan vezeti végig a témával ismerkedni vágyó olvasót. Ebből a könyvből tényleg könnyen lehet tanulni."
"A könyv kifejezetten borászatoknak szól, és nagyon gyakorlatias, hasznos, szerintem hiánypótló!"
"Csak ajánlani tudom minden borásznak és bortermelőnek Adrienn könyvét, abszolút hiánypótlónak tartom. A nyelvezete érthető, a marketing sok területére kiterjed. Nemcsak tudást ad át, hanem hasznos és gyakorlatias tanácsokat is ad azoknak, akik még kezdők, de azoknak is, akik szeretnék fejlődni."
"Kortárs, gyakorlatias megfogalmazásával segíti a jövő sikeres építését. Közvetlen, remek útmutató."
About the author
As the founder of Wineglass Communication, Adrienn Tóth helps wineries and wine regions to achieve their communication goals. With a degree in economics and a background in hospitality, retail and journalism, she gained her wine knowledge from the Wine and Spirit Education Trust’s Diploma course in London. In this book, she has condensed the knowledge she has accumulated over the last decade and a half of communicating about wine.