Facebook tippek a nagyvilágból
Megkértünk néhány pincészetet a nagyvilágból, hogy adjanak olyan tippeket a magyar borászatoknak, amelyek szerintük sikeressé teheti kommunikációjukat ezen a közösségi felületen.
Trevor Terrill – Chateau Montelena Winery, Egyesült Államok
„Szerintem az ügyfelek kiszolgálásának kérdése nagy jelentőségű. Manapság olyan társadalomban élünk, ahol a személyes és a telefonon történő kapcsolattartás mellett új lehetőségek kerülnek előtérbe. Egyre több ember használja a közösségi médiafelületeket arra, hogy elérjenek minket. A Facebookon keresztül ugyanúgy válaszolnunk kell a hozzánk komment vagy üzenet formájában eljuttatott kérdésekre. Ez egy fontos feladat, és úgy tapasztalom, sokan még mindig nem veszik elég komolyan. Pedig kellene.”
Constanza Flores – Miguel Torres, Chile
„Ha van egyvalami, amit a borágazaton belül fontosnak tartok, akkor az az, hogy egyszerre szórakoztassuk és tanítsuk a fogyasztóinkat. Komolyan vesszük a márkánkat, ugyanakkor meg kell ragadnunk a felhasználók figyelmét is. Manapság az emberek elfoglaltak, és nem figyelnek oda minden részletére annak, amit a Facebookon látnak, de ha összeállítasz egy jó képet, és azt remek szöveggel kíséred, az emberek odafigyelnek majd rád. Ezért legyél kreatív, és nyújts olyan tartalmat, amely a közönséged számára érdekes és egyben változatos.
Tash Stoodley – d’Arenberg, Ausztrália
„Mi a személyes hangvételt tartjuk a leglényegesebbnek. Fontos, hogy minden közlésünk, posztunk ennek megfelelő legyen.”
Jan Christensen – Weingut Robert Weil, Németország
„Számunkra elsődleges fontosságú, hogy a facebookos kommunikációnk olyan természetes legyen, amennyire csak lehetséges. Fő célunk, hogy azt az érdeklődést fejezzük ki ezen a felületen, amelyet a rajnai rizling iránt érzünk, és bemutassuk, hogyan készítünk belőle bort. Ennyi az egész, nincsenek titkaink.”
Tóth Adrienn
Részlet a Borászati Füzetekben korábban megjelent cikkből.