
Tervezés a tartalommarketingben
Tartalommarketingről szóló sorozatunk előző részét ide kattintva olvashatod el, teljes listát a bejegyzés alján találsz.
Érdemes legalább három hónapra előre tervezni. Ez az időkeret még támogatja, hogy legyen idő minden elemet kidolgozni, ugyanakkor megőrizhető a segítségével a rugalmasság. Az ezen belül történő havi munkabeosztás pedig segíti majd a heti munkavégzést.
Ha időben kezdjük, akkor lehetőséget adunk magunknak, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a tartalomból, és ne kényszerüljünk az időhiány miatt kompromisszumokra. Az az ideális, ha a szöveg megírása után legalább két-három körben lehetőség van az ellenőrzésre.
Ha valaki egyedül dolgozik, és nem tud mást megkérni, hogy olvassa el a szöveget, akkor érdemes a megírás után egy-két napra félretenni azt, hogy legközelebb friss szemmel tudjon ránézni. Nem kell félni a húzástól! A fölösleges szavak, mondatok nemhogy közelebb vinnének a célhoz, hanem eltávolítanak tőle. Sosem lehetsz túl frappáns.
Szerencsésebb, ha rá tud nézni más is a szöveges vagy videós tartalomra. Minimális emberismeret kell csak ahhoz, hogy eldöntsük, ki miben jó. Van, aki a helyesíráshoz vagy a stilisztikához ért, más az esetleges szakmai bakikat szúrja ki, egy, a fogyasztókat reprezentáló szem pedig észrevehet olyan részleteket, amelyek nekünk egyértelműnek tűnnek, a célközönségünknek azonban már nem biztos, hogy azok lesznek.
Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet?
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben