Mitől jó a céges történet?
Tartalommarketingről szóló sorozatunk előző részét IDE kattintva olvashatod el, teljes listát a bejegyzés alján találsz.
A céges világban nem feltétlenül egy meseszerű történetben kell gondolkodnunk, egy olyan képtől, amely nem igaz ránk, nem leszünk hitelesek. Ebben a kontextusban a történetet inkább úgy kell felfogni, hogy miért csináljuk azt, amit csinálunk. A válasz kapcsán pedig próbáljuk kerülni a kliséket, a sokak által ismételt fordulatokat, mert ezekre nem emlékeznek a fogyasztók. Itt sokkal fontosabb azokat az elemeket megfogalmazni, amelyek megkülönböztetnek minket, nem azokat, amelyekkel belesimulunk a környezetünkbe.
Létezik egy úgynevezett golden circle, azaz arany kör rendszer, amely a történetmesélés legjobb mozgatórugóit szemlélteti. Ehhez három, egymásba rajzolt, egyre kisebb koncentrikus kört kell elképzelni. A körök közötti különbséget az adja, hogyan fogalmazzuk meg a cégünk sztoriját. A legnagyobb körbe azok a válaszok kerülnek bele, amelyek arra vonatkoznak, konkrétan milyen terméket állít elő a cég. Ennél egy szinttel izgalmasabbak azok a kommunikációs elemek, amelyek arra világítanak rá, hogyan végzi a munkáját. A világ legsikeresebb márkái ugyanakkor a legkisebb, harmadik kört szimbolizálják. Ők arra a kérdésre adnak választ, miért csinálják azt, amit csinálnak.
Ha megtaláltuk a kiemelendő témát, próbáljuk ne csak száraz logikával, érvekkel levezetni gondolatainkat, mert ezekre az emberek többsége nem kíváncsi. Ha viszont érzelmekkel tudjuk feltölteni a tények adta csontvázat, már sokkal inkább egy hús-vér alak rajzolódik ki előttünk.
Tóth Adrienn
Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet?
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben