Történetmesélés

A történetmesélés – angolul: storytelling – műfaja ősidők óta velünk van. Miért adunk ennek ilyen hangzatos nevet manapság? Senki nem állítja, hogy most találtuk fel a spanyolviaszt, inkább azon a szemléletmódváltáson van a hangsúly, amely szerint a történetmesélés már nem csak az emberek kiváltsága.

Manapság a cégekre is szeretnek az emberek egyre inkább karakterként, kissé akár személyiségként tekinteni. Már nem gyárakat akarunk látni, hanem életérzést, hangulatot kiváltó ruhákat, autókat, vagy akár borokat. A borászatok esetében pedig a borász, a tulajdonos arca természetes módon formálja a pincészetről a fogyasztókban kialakuló képet.

Az üzleti életben alkalmazott történetmesélés haszna is abban nyilvánul meg, hogy erősíti a kapcsolatot a márka és a fogyasztó között. A cél az, hogy a számunkra fontos értékeket, a minket mozgató motivációkat, hivatalosan mondva a küldetésünket közvetítse a potenciális vásárló felé. A fókuszált kommunikációnak pedig óriási hatása lehet egy olyan korban, amikor egy átlagos felnőtt heti 20 órán keresztül fogyaszt digitális médiatartalmakat, főként okos telefonon és tableten.

Hiába indítanak azonban a Google keresőmotorjában több, mint négymillió keresést percenként, a másik oldalon óriási mennyiségű tartalom képződik folyamatosan. Egy perc alatt a világhálón közel 1500 blogbejegyzés, a Facebookon 2,5 millió tartalommegosztás, az Instagramon több, mint 200 000 képfeltöltés születik. Hogy lehet egy ilyen mezőnyben versenyképes tartalmat összeállítani? Tartalommarketing sorozatunk következő részében ehhez adunk támpontot.

Tóth Adrienn

Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet? 
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése