Történetmesélés
A történetmesélés – angolul: storytelling – műfaja ősidők óta velünk van. Miért adunk ennek ilyen hangzatos nevet manapság? Senki nem állítja, hogy most találtuk fel a spanyolviaszt, inkább azon a szemléletmódváltáson van a hangsúly, amely szerint a történetmesélés már nem csak az emberek kiváltsága.
Manapság a cégekre is szeretnek az emberek egyre inkább karakterként, kissé akár személyiségként tekinteni. Már nem gyárakat akarunk látni, hanem életérzést, hangulatot kiváltó ruhákat, autókat, vagy akár borokat. A borászatok esetében pedig a borász, a tulajdonos arca természetes módon formálja a pincészetről a fogyasztókban kialakuló képet.
Az üzleti életben alkalmazott történetmesélés haszna is abban nyilvánul meg, hogy erősíti a kapcsolatot a márka és a fogyasztó között. A cél az, hogy a számunkra fontos értékeket, a minket mozgató motivációkat, hivatalosan mondva a küldetésünket közvetítse a potenciális vásárló felé. A fókuszált kommunikációnak pedig óriási hatása lehet egy olyan korban, amikor egy átlagos felnőtt heti 20 órán keresztül fogyaszt digitális médiatartalmakat, főként okos telefonon és tableten.
Hiába indítanak azonban a Google keresőmotorjában több, mint négymillió keresést percenként, a másik oldalon óriási mennyiségű tartalom képződik folyamatosan. Egy perc alatt a világhálón közel 1500 blogbejegyzés, a Facebookon 2,5 millió tartalommegosztás, az Instagramon több, mint 200 000 képfeltöltés születik. Hogy lehet egy ilyen mezőnyben versenyképes tartalmat összeállítani? Tartalommarketing sorozatunk következő részében ehhez adunk támpontot.
Tóth Adrienn
Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet?
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben