Tartalommarketing borászatok számára
Visszatérő gondolat a bormarketingben, de ezen a ponton újra érdemes kihangsúlyozni, hogy mennyire szerencsések a borral foglalkozók, hogy a szőlőművelés, a borkészítés és az e köré felépülő színes borvilág tele van olyan témával, ami érdekli a fogyasztókat. Gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb egy csodás panorámájú ültetvényről képet feltölteni, mint egy mosópor alapanyagairól érdekesen kommunikálni.
A tartalommarketingnek – angol kifejezéssel élve: content marketingnek – pedig pont ez a lényege. Ez egy olyan marketingstratégia, amelynek keretében következetesen értékes és releváns tartalmat adunk át a célközönségünknek. Mi lehet a tartalom? Klasszikus példa erre a blogbejegyzés, a cikk, de ide sorolhatóak a képek és a videók is.
Értékes
A módszer helyes értelmezése érdekében gondoljuk át a három alapvető kritériumot. Értékes tartalom. Mitől lehet valami ma ilyen? Erre például hozhatjuk az információátadást, mint amikor a termőterületünkről vagy egy szőlőfajtáról beszélünk.
Ha olyan módon tudunk edukációs tartalmat előállítani, hogy az ne váljon unalmassá, és a felhasználó tanuljon belőle valamit, úgy fogja érezni, ettől több lett. Gondoljunk csak a Bookline nemrég aktív szlogenjére, amely pont ezt a hozzáállást tükrözi: „Minden könyv hozzánk tesz valamit.”
A saját termékünk, a bor kapcsán a tájékozottság növelése azért is lényeges, mert stabilan az válhat a legnagyobb valószínűséggel a prémium borok vásárlójává, aki tisztában van azzal, mi a különbség egy dűlőszelektált kékfrankos és egy földrajzi megjelölés nélküli, olcsó vörösbor között. Ugyanakkor nem csak ily módon adhatunk plusz értéket; szórakoztathatunk, lehetünk humorosak, vagy válthatunk ki érzelmeket is.
Releváns
A következő kérdés a relevancia. Logikus elvárás ez is, hiszen írhatunk szuperhasznos cikket utazási biztosításokról vagy sífutásról, ám ha ilyeneket közlünk a pincészetünk honlapján, az valószínűleg nem fogja elősegíteni, hogy több potenciális vevő érkezzen a felületre.
Következetes
Végül a harmadik szempont a következetesség, amely már kevésbé a témaválasztást, mint inkább a munkamódszert jelenti. Egy-két videó elkészítésétől vagy cikk írásától ne várjunk csodát, az eredmény évek kitartó munkájával realizálható; fontos ugyanakkor, hogy egy jól kiépített tartalommarketing-rendszernek hosszú távú hatása lehet, bizonyos témafelvetések a megfelelő hangnem eltalálása esetén még évek múltán is hozhatnak forgalmat.
Tóth Adrienn
Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet?
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben