Tartalommarketing borászatok számára

Visszatérő gondolat a bormarketingben, de ezen a ponton újra érdemes kihangsúlyozni, hogy mennyire szerencsések a borral foglalkozók, hogy a szőlőművelés, a borkészítés és az e köré felépülő színes borvilág tele van olyan témával, ami érdekli a fogyasztókat. Gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb egy csodás panorámájú ültetvényről képet feltölteni, mint egy mosópor alapanyagairól érdekesen kommunikálni.

A tartalommarketingnek – angol kifejezéssel élve: content marketingnek – pedig pont ez a lényege. Ez egy olyan marketingstratégia, amelynek keretében következetesen értékes és releváns tartalmat adunk át a célközönségünknek. Mi lehet a tartalom? Klasszikus példa erre a blogbejegyzés, a cikk, de ide sorolhatóak a képek és a videók is.

Értékes

A módszer helyes értelmezése érdekében gondoljuk át a három alapvető kritériumot. Értékes tartalom. Mitől lehet valami ma ilyen? Erre például hozhatjuk az információátadást, mint amikor a termőterületünkről vagy egy szőlőfajtáról beszélünk.

Ha olyan módon tudunk edukációs tartalmat előállítani, hogy az ne váljon unalmassá, és a felhasználó tanuljon belőle valamit, úgy fogja érezni, ettől több lett. Gondoljunk csak a Bookline nemrég aktív szlogenjére, amely pont ezt a hozzáállást tükrözi: „Minden könyv hozzánk tesz valamit.”

A saját termékünk, a bor kapcsán a tájékozottság növelése azért is lényeges, mert stabilan az válhat a legnagyobb valószínűséggel a prémium borok vásárlójává, aki tisztában van azzal, mi a különbség egy dűlőszelektált kékfrankos és egy földrajzi megjelölés nélküli, olcsó vörösbor között. Ugyanakkor nem csak ily módon adhatunk plusz értéket; szórakoztathatunk, lehetünk humorosak, vagy válthatunk ki érzelmeket is.

Releváns

A következő kérdés a relevancia. Logikus elvárás ez is, hiszen írhatunk szuperhasznos cikket utazási biztosításokról vagy sífutásról, ám ha ilyeneket közlünk a pincészetünk honlapján, az valószínűleg nem fogja elősegíteni, hogy több potenciális vevő érkezzen a felületre.

Következetes

Végül a harmadik szempont a következetesség, amely már kevésbé a témaválasztást, mint inkább a munkamódszert jelenti. Egy-két videó elkészítésétől vagy cikk írásától ne várjunk csodát, az eredmény évek kitartó munkájával realizálható; fontos ugyanakkor, hogy egy jól kiépített tartalommarketing-rendszernek hosszú távú hatása lehet, bizonyos témafelvetések a megfelelő hangnem eltalálása esetén még évek múltán is hozhatnak forgalmat.

Tóth Adrienn

Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet? 
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése