Barion Pixel

Tartalommarketing borászatok számára

Visszatérő gondolat a bormarketingben, de ezen a ponton újra érdemes kihangsúlyozni, hogy mennyire szerencsések a borral foglalkozók, hogy a szőlőművelés, a borkészítés és az e köré felépülő színes borvilág tele van olyan témával, ami érdekli a fogyasztókat. Gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb egy csodás panorámájú ültetvényről képet feltölteni, mint egy mosópor alapanyagairól érdekesen kommunikálni.

A tartalommarketingnek – angol kifejezéssel élve: content marketingnek – pedig pont ez a lényege. Ez egy olyan marketingstratégia, amelynek keretében következetesen értékes és releváns tartalmat adunk át a célközönségünknek. Mi lehet a tartalom? Klasszikus példa erre a blogbejegyzés, a cikk, de ide sorolhatóak a képek és a videók is.

Értékes

A módszer helyes értelmezése érdekében gondoljuk át a három alapvető kritériumot. Értékes tartalom. Mitől lehet valami ma ilyen? Erre például hozhatjuk az információátadást, mint amikor a termőterületünkről vagy egy szőlőfajtáról beszélünk.

Ha olyan módon tudunk edukációs tartalmat előállítani, hogy az ne váljon unalmassá, és a felhasználó tanuljon belőle valamit, úgy fogja érezni, ettől több lett. Gondoljunk csak a Bookline nemrég aktív szlogenjére, amely pont ezt a hozzáállást tükrözi: „Minden könyv hozzánk tesz valamit.”

A saját termékünk, a bor kapcsán a tájékozottság növelése azért is lényeges, mert stabilan az válhat a legnagyobb valószínűséggel a prémium borok vásárlójává, aki tisztában van azzal, mi a különbség egy dűlőszelektált kékfrankos és egy földrajzi megjelölés nélküli, olcsó vörösbor között. Ugyanakkor nem csak ily módon adhatunk plusz értéket; szórakoztathatunk, lehetünk humorosak, vagy válthatunk ki érzelmeket is.

Releváns

A következő kérdés a relevancia. Logikus elvárás ez is, hiszen írhatunk szuperhasznos cikket utazási biztosításokról vagy sífutásról, ám ha ilyeneket közlünk a pincészetünk honlapján, az valószínűleg nem fogja elősegíteni, hogy több potenciális vevő érkezzen a felületre.

Következetes

Végül a harmadik szempont a következetesség, amely már kevésbé a témaválasztást, mint inkább a munkamódszert jelenti. Egy-két videó elkészítésétől vagy cikk írásától ne várjunk csodát, az eredmény évek kitartó munkájával realizálható; fontos ugyanakkor, hogy egy jól kiépített tartalommarketing-rendszernek hosszú távú hatása lehet, bizonyos témafelvetések a megfelelő hangnem eltalálása esetén még évek múltán is hozhatnak forgalmat.

Tóth Adrienn

Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet? 
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése