Ötletalkotás
Tartalommarketingről szóló sorozatunk előző részét IDE kattintva olvashatod el, teljes listát a bejegyzés alján találsz.
Miért érdemes tudatosan kezelni az ötlet létrejöttének folyamatát? Mindenkinek vannak időről időre ötletei, de ha ettől függ a tartalom-előállításunk, ez nem lehet esetleges. A triviális témák előbb-utóbb elfogynak, ezért érdemes tudatosan lépéseket tenni azért, hogy hosszú távon is fenntarthatóan tudjunk a kommunikáción dolgozni.
Azoknak, akik ilyen jellegű munkát végeznek, érdemes sokat olvasniuk. Boros és nem boros témában, magazinokat és könyveket minél szélesebb körűen annak érdekében, hogy inspirációt meríthessenek belőlük. A tématöletekről érdemes listát vezetni vagy más módon rendszerezni, és nem csak önálló egységben gondolkodni, hanem akár bizonyos témák kombinációjában is.
Új témákon gondolkozhatunk egyedül, de érdemes ezekről kollégákkal, barátokkal vagy rokonokkal is beszélni. Az értékesítéssel foglalkozó munkatárs is sokat segíthet abban, hogy milyen témafelvetések hangzanak el a márka kapcsán a partnerek vagy egy rendezvényen a vendégek részéről. Ha pedig pont mi foglalkozunk ezekkel a feladatokkal, akkor különösen fontos, hogy nyitva tartsuk a fülünket. Egy külső vagy belső látószög sok olyan támpontot adhat, amely elsőre nem volt egyértelmű.
Persze nemcsak így indulhatunk el, érdemes megnézni, hogy akár a szűken értelmezett ágazatunkban ki miről beszél, de akár vizsgálhatunk más területeket is. Az interneten, a közösségi médiában zajló párbeszédek is meglepő irányokba vihetnek el, de jó lehetőség akár személyes beszélgetések útján annak utánanézni, milyen témák érdeklik a törzsvásárlóinkat, miről olvasnak akár más fórumokon a legszívesebben.
Tóth Adrienn
Tartalommarketing sorozat
1. rész Tartalommarketing borászatok számára
2. rész Mitől működik a tartalommarketing?
3. rész Történetmesélés
4. rész Mitől jó a céges történet?
5. rész Ötletalkotás
6. rész Fókuszáljunk az üzenetünkre!
7. rész Tervezés a tartalommarketingben