Meséljünk tovább is képekben!
Ismerkedjünk tovább az Instagrammal: előző cikkünket folytatva most a képek témájával és a ma már gyakran használt hashtagekkel foglalkozunk.
Az Instagram elsősorban azért népszerű, mert pillanatok alatt odavarázsolhatjuk a borászatunk hangulatát bárhova, és így a követőink is szorosabb kapcsolatban kerülnek velünk. De milyen témát érdemes ahhoz megragadni, hogy azt sokan érdekesnek találják? A kérdésben továbbra is Kovács Krisztina, a drkuktart.com bloggere segít eligazodni.
„Ha saját magunk készítjük a képet, akkor igyekezzünk a borászat mindennapi életéből olyan pillanatokat megörökíteni, ami csak nekünk elérhető. Ezek a témák lehet, hogy nekünk hétköznapinak tűnnek, de másoknak ez pont a mindennapokból való kiszakadást jelenti. Személy szerint kedvelem a külvilágban vagy enteriőrökben fellelhető részleteket, így izgalmasnak tartom, ha a pince környékén előforduló tárgyak akár mindennapi létükben kerülnek képre, akár extra, formabontó környezetben nyernek ideiglenesen új értelmet. Közelebb hozhat a szőlő feldolgozása, a bor elkészítése során az egyes fázisok helyszíneként szolgáló feldolgozók, pincék bemutatása is, vagy éppen az olyan bejegyzések megosztása, ahol a képhez hosszabban kifejtve aktuális gondolatokat fűzünk. Ha pedig a végtermékről van szó, egy borral töltött csillanó borospohárnak mind a profilja, mind a felülnézete elbűvölő, míg a palack inkább oldalvást lekapva csillogtatja meg előnyeit akár minimalista, akár burjánzó környezetbe helyezve.”
Fontos szempont az etikus és jogszerű posztolás, ami a mi esetünkben azt jelenti, hogy ha olyan képet szeretnénk használni, amit nem mi készítettünk, akkor kérjünk előzetes engedélyt a szerzőtől, és tüntessük is fel a nevét. Bár ez elsőre túlzásnak tűnhet, a gyakorlatban viszont ezzel nem kívánt jogi problémáknak vehetjük az elejét.
Ha a követők száma még mindig nem éri el azt a számot, amit megálmodtunk magunknak, akkor érdemes a pincészet többi felületén (honlap, Facebook, hírlevél) is közzétenni, hogy jelen vagyunk Instagramon. Ha még ez sem hozza meg a sikert, akkor érdemes beleásni magunkat a hashtagek titkaiba.
„A hashtag nem más, mint egy kettőskeresztből és szünet nélkül utána következő szóból álló kifejezés, ami kereshetővé teszi a fenti kombinációnak köszönhetően az adott szót. Bármilyen nyelven hashtagelhetünk, de előtte azért fontoljuk meg, hogy kiknek szeretnénk szólni; fontos, hogy a célcsoportunk megértse azt. Tehát egy magyar termék esetén nem árt, ha magyar nyelvű hashtaget is használunk. Így például #magyarbor (és nem #magyar bor, ami ugye csak a „magyar” szót teszi kereshetővé) jó lehet, de ha nemzetközi közönséghez is szólnánk, akkor praktikus a #hungarianwine hashtaget is odabiggyeszteni. Minél több hashtaget használunk, annál több kontextusban válik elérhetővé, ugyanakkor végtelen számú jelöléssel nem operálhatunk, ugyanis egy felhasználótól egy adott kép alá az Instagram jelenleg harminc darab hashtaget enged. De a mennyiség itt sem minden. Törekedjünk minél kevésbé általános szavakat használni. Érdemes mindenképpen a márkanevünket és a hozzá köthető jellemzőbb szavakat hashtagként használni, lehetőleg ékezet nélkül (pincészet neve, szőlőfajta, bor neve, borvidék, nemzetiség+bor stb.). Több vélemény van a témában, de álláspontom szerint a legjobb hashtag nem feltétlenül a legnépszerűbb. Az is fontos szempont, hogy olyan hashtaget használjunk, ami által a kereshetővé tett bejegyzés az Instagram milliós közösségéből kitűnik. Hajrá!”
Burai László


