Meséljünk képekben!
Az Instagram az egyik legdinamikusabban fejlődő közösségimédia-felület, ahol a legegyszerűbb módon, fotókon keresztül mesélhetjük el a történetünket.
Lássunk pár adatot, ami alátámasztja, hogy borászatként miért érdemes foglalkoznunk ezzel a felülettel! Jelenleg több mint 600 millió felhasználójuk van, ráadásul ezek 60%-a napi szinten használja az applikációt. A 2010-es indulás óta több mint 40 milliárd fotót tettek közzé a felhasználók, manapság egy átlagos napon 80 millió képet töltenek fel. Ráadásul a bor a kávé mögött a második legnépszerűbb ital a témák között. Érdemes tehát belehúzni!
Rengeteg apró trükk létezik, amitől egy Instagram-oldal igazán jól tud működni, ezért megkértem Kovács Krisztinát, a drkuktart.com bloggerét, hogy segítsen az eligazodásban.
„Bár van interneten is elérhető felülete, a ma népszerű közösségimédia-alkalmazások közül az Instagram az egyik, amely leginkább okostelefonon hódít. A telefonunkra telepíthető kis programmal az általunk létrehozott felhasználónév alatt fotókat és rövid videókat oszthatunk meg.”
Több vonzó tulajdonsága közül a legfontosabbak a filterek, amivel még a hétköznapi képekbe is plusz izgalmat lehet csempészni, illetve rendszeresen ugyanazt a filtert használva egységes megjelenést tudunk elérni. Bár nagyon vonzó lehetőség a fotók módosítása, itt is érdemes magunkat „a kevesebb néha több” elvéhez tartani.
Kriszta tapasztalata is hasonló: „Jelenleg huszonnégy darab gyári filter érhető el az Instagramon, de a legtöbbjük agyonvágja és lebutítja a képeinket, így személy szerint kerülöm a gyári filtert. Ha mégis filterhez nyúlunk, ügyeljünk rá, hogy a honlapunkon vagy más közösségi médián közzétett képekhez méltó, azoknak megfelelő képi világot hozzunk létre, ugyanis a csapongó képi világ a téma túlvariálása mellett szintén olyan faktor, ami hidegvérrel történő búcsúzásra késztetheti követőink egy részét.
A program népszerűségének egy másik fontos oka, hogy az Instagram ingyenes, ám ha kíváncsiak vagyunk, melyik bejegyzésünket látták, szerették, vagy maradjunk talán a rendkívül bizarr „lájk” szócskánál, szóval lájkolták legtöbben, azaz számosságát illetően melyik volt a legnépszerűbb bejegyzés, netalántán hirdetni is szeretnénk, akkor érdemes üzleti profilra váltani. Felhasználónévként csak olyat regisztrálhatunk, ami a rendszerben még nem foglalt.
Szóval, mint említettem, az Instagram egy közösségépítő felület. A létrehozott felhasználói profil lehet nyilvános és privát. A nyilvános profilt bárki láthatja anélkül, hogy bekövette volna azt, a privátot csak az, aki a megfelelő gomb segítségével kérte, hogy követhessen, és mi mint a profil tulajdonosai a követést engedélyeztük. Ha egy márkát szeretnénk építeni, népszerűsíteni, javasolt a nyilvános profil.
Minél több követőnk van, annál szélesebb az a közösség, akihez közvetlenül szólni tudunk. Nem csupán minket követhetnek be, de mi is követhetünk más profilokat. Azt, hogy hány követőnk van, illetve mi hány profilt követünk, valamint hány bejegyzést tettünk közzé, a profil fejlécében található számok jelzik. Ne essünk kétségbe, ha a követőink száma folyamatosan változik.”
Krisztának rengeteg tapasztalata és tippje van még az Instagrammal kapcsolatban, így a következő részben a népszerű fotótémákról és a hashtagek titkairól is beszélünk majd.
Burai László
1 Comment
Comments are closed.
Pingback: Wineglass Communication