Meséljünk képekben!

Az Instagram az egyik legdinamikusabban fejlődő közösségimédia-felület, ahol a legegyszerűbb módon, fotókon keresztül mesélhetjük el a történetünket.

Lássunk pár adatot, ami alátámasztja, hogy borászatként miért érdemes foglalkoznunk ezzel a felülettel! Jelenleg több mint 600 millió felhasználójuk van, ráadásul ezek 60%-a napi szinten használja az applikációt. A 2010-es indulás óta több mint 40 milliárd fotót tettek közzé a felhasználók, manapság egy átlagos napon 80 millió képet töltenek fel. Ráadásul a bor a kávé mögött a második legnépszerűbb ital a témák között. Érdemes tehát belehúzni!

Rengeteg apró trükk létezik, amitől egy Instagram-oldal igazán jól tud működni, ezért megkértem Kovács Krisztinát, a drkuktart.com bloggerét, hogy segítsen az eligazodásban.

„Bár van interneten is elérhető felülete, a ma népszerű közösségimédia-alkalmazások közül az Instagram az egyik, amely leginkább okostelefonon hódít. A telefonunkra telepíthető kis programmal az általunk létrehozott felhasználónév alatt fotókat és rövid videókat oszthatunk meg.”

Több vonzó tulajdonsága közül a legfontosabbak a filterek, amivel még a hétköznapi képekbe is plusz izgalmat lehet csempészni, illetve rendszeresen ugyanazt a filtert használva egységes megjelenést tudunk elérni. Bár nagyon vonzó lehetőség a fotók módosítása, itt is érdemes magunkat „a kevesebb néha több” elvéhez tartani.

instagram_bor

Kriszta tapasztalata is hasonló: „Jelenleg huszonnégy darab gyári filter érhető el az Instagramon, de a legtöbbjük agyonvágja és lebutítja a képeinket, így személy szerint kerülöm a gyári filtert. Ha mégis filterhez nyúlunk, ügyeljünk rá, hogy a honlapunkon vagy más közösségi médián közzétett képekhez méltó, azoknak megfelelő képi világot hozzunk létre, ugyanis a csapongó képi világ a téma túlvariálása mellett szintén olyan faktor, ami hidegvérrel történő búcsúzásra késztetheti követőink egy részét.

A program népszerűségének egy másik fontos oka, hogy az Instagram ingyenes, ám ha kíváncsiak vagyunk, melyik bejegyzésünket látták, szerették, vagy maradjunk talán a rendkívül bizarr „lájk” szócskánál, szóval lájkolták legtöbben, azaz számosságát illetően melyik volt a legnépszerűbb bejegyzés, netalántán hirdetni is szeretnénk, akkor érdemes üzleti profilra váltani. Felhasználónévként csak olyat regisztrálhatunk, ami a rendszerben még nem foglalt.

Szóval, mint említettem, az Instagram egy közösségépítő felület. A létrehozott felhasználói profil  lehet nyilvános és privát. A nyilvános profilt bárki láthatja anélkül, hogy bekövette volna azt, a privátot csak az, aki a megfelelő gomb segítségével kérte, hogy követhessen, és mi mint a profil tulajdonosai a követést engedélyeztük. Ha egy márkát szeretnénk építeni, népszerűsíteni, javasolt a nyilvános profil.

Minél több követőnk van, annál szélesebb az a közösség, akihez közvetlenül szólni tudunk. Nem csupán minket követhetnek be, de mi is követhetünk más profilokat. Azt, hogy hány követőnk van, illetve mi hány profilt követünk, valamint hány bejegyzést tettünk közzé, a profil fejlécében található számok jelzik. Ne essünk kétségbe, ha a követőink száma folyamatosan változik.”

Krisztának rengeteg tapasztalata és tippje van még az Instagrammal kapcsolatban, így a következő részben a népszerű fotótémákról és a hashtagek titkairól is beszélünk majd.

Burai László

1 Comment

Comments are closed.

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése