Borítókép és profilkép a Facebookon
A pincészet Facebook-oldalát két vizuális elem határozza meg, az egyik a borítókép, a másik pedig a profilkép. Ezek közül a borítókép az, amely az oldalt megnyitva annak tetején kvázi fejlécként működik, és háttérként szolgál az elnevezés mögött. A profilkép pedig az a kis négyzet, amelynek fő funkciója, hogy szerte a Facebookon kommentek, posztok esetén vizuálisan is megjelenítse a borászatot.
Borítókép
Borítóképnek érdemes olyan jó minőségű képet választanunk, amely vizuálisan vonzó, és tematikájában kapcsolódik a borászatunkhoz. A borítóképnek nem kell feltétlenül egy életre szólnia, megváltoztathatjuk évszakról évszakra, vagy akár alkalmi jelleggel, például egy nagyobb rendezvény vagy új termék bevezetése idején.
A borítókép ideális mérete jelenleg a Facebook szabályozása szerint 828×315 pixel. Az arány azért fontos, mert bár feltölthetünk ennél nagyobb képet is, a megjelenítés nem biztos, hogy pont olyan lesz, amilyennek elképzeltük. A lehető legjobb végeredmény érdekében tehát érdemes pontos méretű képet feltölteni. Ez pedig korántsem olyan nehéz, mint amilyennek tűnik, korábbi cikkünk is hasznos segítséget nyújt a feladat elvégzéséhez.
Profilkép
Profilképünk kiválasztásakor arra ügyeljünk, hogy az sok felületen – például mobiltelefonon – egészen kis méretben jelenik majd meg, úgyhogy ide célszerű a pincészet logóját vagy egy könnyen felismerhető képet feltölteni – a pincészet arcának számító borászról, egy palackról, egy szőlőfürtről vagy pohárról.
A profilkép minimális feltöltendő mérete 180×180 pixel. Tekintettel arra, hogy itt akár álló, akár fekvő téglalap alakú képet töltünk fel, a Facebook biztosan négyzet alakúra vágja számunkra, különösen nagy a jelentősége annak, hogy eleve egy négyzet alakú képet töltsünk fel.
+1 tipp esemény borítóképre
Ha egy eseményt hozunk létre a Facebookon, és arra grafikussal készítettünk borítóképet, akkor érdemes figyelembe venni, hogy különböző módon látjuk a Facebookon belül az egyes felületeken. Ha magát az esemény oldalát nyitjuk meg, az eltér attól, mint ahogy a hírfolyamában látszik az esemény, márpedig a legtöbb ember így fog találkozni vele. Utóbbi esetben a kép két széle le lesz vágva, emiatt nem praktikus jobbra vagy balra zárt szöveget alkalmazni, célszerűbb inkább középre rendezni ezeket az információkat.
Tóth Adrienn