
A Napa-völgy és a közösségi bormarketing
Interjúsorozatot indítunk, amelyben nemzetközi borvidéki szervezetek bormarketing-tevékenységét vizsgáljuk meg három kérdés segítségével.
Borvidék: A Napa-völgy Kalifornia egyik legismertebb és legmagasabbra értékelt bortermő területe. Annak ellenére, hogy a magas minőségű bortermelés csak a ’60-as években indult el itt, a nemzetközi borvilágban gyorsan helyet talált magának a legendás 1976-os Párizsban lezajlott vakkóstoló után, amelyen a kaliforniai borok mind a fehér-, mind a vörösborok kategóriájában jobban szerepeltek a top francia tételeknél.
Szervezet neve: Napa Valley Vintners
Alapítás éve: 1944
Tagok száma: 530 pincészet
Válaszol: Patsy McGaughy, CSW – kommunikációs igazgató
Kérjük, mutasson be egy olyan saját közösségi bormarketingre fókuszáló projektet, amelyet sikeresnek tart!
A leghosszabb múltra visszatekintő marketingprogramunk az Auction Napa Valley, azaz a Napa-völgyi Aukció nevet viseli. Ez egy évente megrendezésre kerülő jótékony célú árverés. Az 1981 óta létező esemény eredményeképpen évről évre növekvő összegek formájában összesen immár 170 millió dollárt adtunk vissza a helyi közösségnek.

Briana Marie Photography
Az aukció a legjobb alkalom arra, hogy találkozási lehetőséget biztosítson a Napa-völgy borászainak, séfeknek, a helyi közösség aktív tagjainak, továbbá borkedvelőknek szerte a világból. A rendezvény hatékony eszköz arra, hogy bemutassuk magas minőségű borainkat, vendégszeretetünket, kulináris innovációs törekvéseinket, valamint a gyönyörű tájat, ahol élünk.
Amellett, hogy az árverés segítségével a helyi egészségügyi intézményeket és az itt élő gyermekek oktatását támogatjuk, a Napa-völgyi Aukció alkalom arra, hogy borvidékünk kiemelkedő teljesítményeit megmutassuk. Ez pedig egyedülálló marketinglehetőség számunkra.
Ha adhatna egy tippet egy, az Önéhez hasonló szervezet képviselőjének, mi lenne az?
A Napa Valley Vintners sikerének titka a kiválóság felé való elköteleződöttségünkben és az itteni borászok együttműködésre való törekvésében rejlik, valamint abban a közös hitben, hogy a Napa-völgyre mint nemzeti kincsre tekintünk. Különösen fontos emellett, hogy a marketing- és promóciós tevékenységünket stratégiai alapon szervezzük. Úgy véljük, ha egy borvidék képes ezen elvárásoknak megfelelni, olyan sikeres lesz, amilyenek mi vagyunk.

Briana Marie Photography
Hogyan finanszírozzák a szervezet működését?
Szervezetünk költségvetése három forrásra támaszkodik. A tagjainktól beszedett díjból származó bevétel mellett lényeges az, hogy évente egy másik aukciót is szervezünk Premiere Napa Valley, azaz Premier Napa-völgy néven, amely kizárólag a borágazatnak szól. Míg a Napa-völgyi Aukció abban segít, hogy a helyi közösséget támogassuk, addig a Premier Napa-völgy célja, hogy működési költségeinket fedezze. Ezeken túl kis mértékben részesülünk az Egyesült Államok kormányzati támogatásaiból is.
Tóth Adrienn
1 Comment
Comments are closed.
Pingback: Wineglass Communication