
A Weinviertel és a közösségi bormarketing
Folytatjuk interjúsorozatunkat, amelyben nemzetközi borvidéki szervezetek bormarketing-tevékenységét vizsgáljuk meg három kérdés segítségével. Legutóbb a Napa-völgybe látogattunk el, most az osztrák Weinviertel következik.
Borvidék: Az Alsó-Ausztria borrégióhoz tartozó borvidék a legnagyobb az országban (13 356 hektár), és jelenleg komoly erőfeszítéseket tesznek azért, hogy a hazai közönség mellett a nemzetközi borvilág is megismerje őket. Itt található a zöld veltelini teljes osztrák termőterületének közel a fele, így nem véletlen, hogy a borvidék zászlósborát, a Weinviertel DAC-t és a Weinviertel DAC Reservet is ez a szőlőfajta adja.
Szervezet neve: Regionales Weinkomitee Weinviertel
Alapítás éve: 2003
Tagok száma: Tekintettel arra, hogy ez egy törvényi kötelezettség alapján létrehozott civil szervezet, nincs hagyományos tagsága, mindazonáltal a borvidéken kb. 750 olyan borászat működik, amely Weinviertel DAC bort készít.
Válaszol: Ulrike Hager, marketingigazgató
Kérjük, mutasson be egy olyan saját közösségi bormarketingre fókuszáló projektet, amelyet sikeresnek tart!
Minden év márciusában szervezünk Weinviertel DAC-bemutatókat. Ezeken az eseményeken mind a nagyközönségnek, mind a szakmának lehetősége van az új évjárat borainak kóstolására, találkozni a borokat készítő borászokkal, új tételeket felfedezni, vagy akár erősíteni a kapcsolatot a korábbról ismert kedvencekkel. 2016-ban összesen öt kóstolót szerveztünk különböző városokban (Bécsben 3 300 vendég és 140 pincészet, Linzben, Salzburgban, Götzisben és Münchenben helyszínenként 500 vendég és 70 pincészet), összesen több mint 5 500 vendég számára.
Már több mint tizenöt éve szervezünk hasonló kóstolókat Ausztriában és Németországban, és még mindig nagyon sikeresek. Ezt bizonyítja, hogy mind a vendégek, mind a kiállító pincészetek száma évről évre növekszik. Az időpont azért kulcsfontosságú, mert ekkor indul az új évjárat értékesítése. A rendezvényekkel egy időben pedig hirdetési kampányokat is indítunk újságokban és magazinokban, így a sajtó is hozzájárul ahhoz, hogy mind több fogyasztó figyelmét hívjuk fel tipikus, regionális borainkra.
Ha adhatna egy tippet egy, az Önéhez hasonló szervezet képviselőjének, mi lenne az?
Ami minden marketingtevékenység kiindulópontja, az a jó minőségű termék. Ha nincsenek jó és magas minőségű borok, a marketing kidobott pénz, ezzel nem lehet az elégtelen minőséget helyrehozni. A második fontos kritérium, hogy professzionális, felkészült és együttműködésre kész partneri hálózatot építsünk ki más borvidékekkel, pr-ügynökségekkel és az ágazat más szereplőivel.
Mindenképpen kerülendő a versenytársakról való negatív megnyilatkozás, de ez tulajdonképpen minden szakmában magától értetődő. Minden tevékenységnek, amelyet elvégzel, szorosan igazodnia kell a céljaidhoz ahelyett, hogy szétforgácsolnád az erőforrásaidat túl sok különböző tevékenység között.
Hogyan finanszírozzák a szervezet működését?
A költségvetésünk kétharmada a borászatoktól érkezik. Ennek egyik forrása a minden lepalackozott Weinviertel DAC bor után fizetendő marketingdíj. Abban az esetben, ha egy pincészet nem készít Weinviertel DAC bort, nem kell fizetnie. További költségtérítést jelent a pincészeteknek, ha részt vesznek valamelyik általunk szervezett kóstolón vagy bemutatón.
Ezen túl Ausztriában van egy törvény által előírt kötelezettség marketingdíj megfizetésére minden elkészített és értékesített bor után. Az Osztrák Bormarketing Tanáccsal együttműködve ebből az összegből is felhasználhatunk a tevékenységeinkhez.
Tóth Adrienn
1 Comment
Comments are closed.
Pingback: Wineglass Communication