Russian River Valley és a közösségi marketing
A világ közösségi bormarketinggel foglalkozó regionális szervezeteinek működését vizsgálva korábban a Weinviertel és a Napa-völgy régiók egy-egy közösségének vezetőjét kérdeztük. Ez alkalommal pedig a Russian River völgyét keressük fel.
Borvidék: Sonoma egyhatodáért felel ez az 1983 óta eredetvédelmi besorolást, ún. AVA státuszt élvező bortermő terület. A klimatikus adottságok kapcsán a régiós átlagnál hűvösebb klímáját szokás kiemelni, amely a Csendes-óceán közelsége miatt sokszor köddel párosul, így elsősorban az olyan szőlőfajtákról ismert, mint a chardonnay és a pinot noir.
Szervezet neve: Russian River Valley Winegrowers, azaz Russian River-völgyi Borászok
Alapítás éve: 1995
Tagok száma: 282
Válaszol: Wendy Hilberman igazgató
Kérjük, mutasson be egy olyan saját közösségi bormarketingre fókuszáló projektet, amelyet sikeresnek tart!
Az úgynevezett Szomszédság Kezdeményezést szeretném bemutatni. Az igazgatótanácsunk úgy döntött, hogy minden marketingtevékenységünket e köré építi. Ez egy több ágra épülő edukációs és marketingkampány, amely egyedülállónak mondható a többi amerikai AVA tekintetében. A munkánk eredménye pedig szemmel látható:
200 megvizsgált bor – több mint 200 bort gyűjtöttünk össze és elemeztünk annak érdekében, hogy legitimmé tegyük működésünket.
GuildSomm mesterkurzusokat tartottunk öt városban: A Guild of Sommelier (azaz a Sommelier-k Céhének) elnöke, Geoff Kruth mutatta be borvidékünket mesterkurzusokon keresztül négy egyesült államokbeli városban és Hong Kongban. A következő évben Geoff Európában folytatja ezt a sorozatot, Stockholmban, Amszterdamban és Varsóban lezajló eseményekkel.
New York Mesterkurzus: Öt Russian River-völgyben dolgozó borász utazott New Yorkba, hogy tizenöt tagunkat képviselje egy olyan rendezvényen, amelyen 65 sommelier, valamint újságírók vettek részt.
Sonoma Summit (Sonoma Csúcs): A Sonoma County Vintners regionális szervezet meghívására, az RRVW sommelier-knek mutatta be kezdeményezésünket a Sonoma Summit keretében.
DTC tréning: Az RRVW új kezdeményezésének keretében szeretnénk erősíteni a fogyasztóknak való közvetlen értékesítés eredményeit, ezért programot dolgoztunk ki, amelyek a pincészetek kóstolótermének és üzleti részlegeinek személyzetét képzi tovább.
2017 Sonoma County Hordós Aukció: A Szomszédság Kezdeményezés bizottsága a szervezet kóstolási paneljében dolgozó elkötelezett tagok segítségével tervez összeállítani egy Szomszédság Hordós Aukció Tételt, kiemelve az RRVW közösségét a 2017-es hordós aukció kapcsán.
Sajtónyilvánosság: számtalan cikk született az RRVW működéséről és magáról a projektről: Wine Advocate: Melissa Vogt egy ötrészes sorozatban fedezi fel a Russian River Valley régiót; GuildSomm: Rebecca Fineman, „Neighborhoods of the Russian River Valley”; Wine Enthusiast: Virginie Boone, „Making Sense of the Russian River Valley”; PinotFile: „Russian River Valley Neighborhoods”, Steve Heimoff: „The ‘neighborhoods’ of the Russian River Valley”.
Ha adhatna egy tippet egy, az Önéhez hasonló szervezet képviselőjének, mi lenne az?
Elsőként végezd el a szükséges kutatásokat. Határozd meg a céljaidat, térképezd fel a célközönségedet, tervezd meg a csapatodat, alakíts ki egy időtervet, és hajtsd végre, amit elterveztél.
Hogyan finanszírozzák a szervezet működését?
Tagdíjakon és a programokon keresztül tartható fenn a működésünk.
Tóth Adrienn