Felhasználónév és felhívásgomb a Facebookon
Korábbi cikkeinkben szót ejtettünk már arról, hogy miért érdemes oldalként regisztrálni a legnagyobb közösségi felületen, majd kitértünk arra, hogy milyen adatokkal és miért hasznos kitölteni az adatlapunkat. Ezeken túl is akad azonban néhány teendő, amelyeknek figyelmet kell szentelni a borászat felületének év eleji áttekintésekor vagy új oldal létrehozásakor.
Felhasználónév
A Facebook az oldalad nevének megadásakor automatikusan létrehoz egy ennek megfelelő felhasználónevet. Ez azért is hasznos, mert a korábbi gyakorlattal ellentétben már ez jelenik meg az oldalad linkjében egy nehezen megjegyezhető, véletlenszerűen generált betű és számsor helyett.
Ha valamilyen oknál fogva ez az elnevezés nem felel meg számodra, a következő szabályok figyelembevételével alkothatsz újat:
– még senki más nem használja azt a felhasználónevet;
– a betűkön és számokon túl kizárólag pontot enged beírni a rendszer;
– a kis- és nagybetűkből és a pontokból fakadó eltéréseket nem veszi figyelembe a Facebook, így például a Legjobbbor, a legjobbbor és a legjobb.bor ugyanaz számára;
– legalább öt karakterből kell állnia.
Azért van ekkora jelentősége annak, hogy a felhasználónév könnyen olvasható és a cégednek valóban megfelelő legyen, mert így akár más felületeken (pl. nyomtatott prospektusokon, szóróanyagokon) is könnyebben megjeleníthető. A visszaélések elkerülése érdekében az oldal indítása után nem biztos, hogy rögtön meg tudod változtatni a felhasználónevedet – előfordulhat, hogy ehhez egy minimális követőszámot el kell érned.
Felhívásgomb
Érdemes kihasználni a felhívásgomb beállítása funkciót, amely a borítókép alsó sávjának jelenleg éppen jobb oldalán található. Itt többféle előre megírt cselekvésre való felszólítás olvasható, amely attól függően változhat, hogy milyen típusú oldalként működünk.
Bármelyik felhívás opciót válasszuk is, mindegyik esetében megadhatunk egy külső linket, amely a honlapunk megfelelő oldalára vagy más online felületre viszi át az olvasót, ily módon forgalmat irányíthatunk saját webshopunk felé vagy kereskedő partnerünk oldalára, növelhetjük hírlevelünk feliratkozóinak számát, illetve vendégeket regisztrálhatunk egy eseményre. A gomb be- vagy átállítását a borítóképünkön tudjuk megvalósítani.
Tóth Adrienn