Médiatrendek Magyarországon

Néhány új kutatás segítségével tekintsük át, melyek a legfrissebb trendek itthon, amiket érdemes figyelembe venni borászatunk idei marketingtevékenységének tervezésekor.

A magyarok és az internet

Tavaly júniusban már meghaladta az 5,4 milliót a 15 évnél idősebb internethasználók száma a Gemius felmérése szerint, ami megfelel az európai átlagnak, és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. A felhasználók 76,6%-a már naponta látogatja a világhálót. Budapesten találjuk a netezők 20,7%-át, 53,6%-uk él megyeszékhelyen vagy egyéb városokban és 25,8%-uk kistelepüléseken.

Bár a digitális tartalmakat fogyasztók 69%-a a 18-49 év közötti korosztályba tartozik, folyamatosan emelkedik a 60 évesnél idősebbek jelenléte az online szférában. Érdekes, hogy ahogyan nő az internethasználók száma, úgy bővül azok köre is, akik már nem néznek mindennap tévét.

A tévé aranykora véget ért

A tavaly májusban lezajló Media Hungary konferencia egyik előadója, Pintér Róbert a magyarok televíziónézési szokásairól beszélve elmondta, hogy bár egy átlag magyar naponta még mindig négy és fél órát tölt a tévé előtt, már csak a negyven év fölötti életkorban elsődleges ez a csatorna. Ugyanakkor azon negyven év fölöttiekről is, akik rendszeresen használják az internetet, elmondható, hogy az internet egyenlő fontosságú számukra a televízióval.

A fiatalabb, 18-29 és a 30-39 éves korosztályban azonban már egyértelműen visszaszorul a televízió, olyannyira, hogy a 18-29 éves korcsoport számára a közösségi média és az internet mögött csupán a harmadik helyen áll.

kaves_csesze_telefon_ujsag

Odavagyunk a közösségi oldalakért

Átlagosan 86 percet tölt a Facebook böngészésével egy magyar felhasználó, akiknek négyötöde egy nap sem hagyja ki, hogy meglátogassa a hazánkban legnépszerűbb közösségi oldalt – derül ki a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete által tavaly februárban publikált kutatásból.

Érdekesség, hogy a szakértők a hordók pörköléséhez hasonló nevet viselő kategóriákba sorolják a felhasználókat. Az alapján, hogy mennyi időt töltenek a legismertebb közösségi hálón, megkülönböztetnek heavy, medium és light facebookozókat. Ezen a területen is fontos határnak számít a harmincéves kor, amely alatt gyakoribbak a heavy felhasználók, mint fölötte.

Mobilon netezünk

Az eNET által tavaly nyár végén és ősz elején végzett kutatás szerint itthon már 2 600 000 ember használ mobilinternetet okostelefonon vagy tableten. Az online kutatás szerint a magyar felnőtt internetező lakosság kétharmada okostelefonon, negyede tableten keresztül használja ily módon az internetet.

Wifi elérés ezen eszközök 98%-án van, ami több mint 3,5 millió főt jelent. Míg mobilinternet előfizetéssel 62%-uk bír, további 19%-uk tervezi az előfizetést, további 15% pedig fontolgatja ezt. Utóbbi három szám összesen 96%-ot tesz ki, így mindössze 4%-nyi olyan okostelefon- vagy tablethasználó van, aki nem tartja szükségesnek a folyamatos internet-hozzáférést, hanem megelégszik a wifi jelentette alkalmi forrással.

A hazai Facebook-használat kapcsán a fent említett MTE-kutatás azt is megállapítja, hogy a közösségi hálón való aktív megjelenésünk – tehát nem az, amikor csak a hírfolyamot pörgetjük, hanem amikor lájkolunk, megosztunk vagy kommentelünk – már nem függ a használt eszköztől. Sokkal inkább számít befolyásoló tényezőnek az élethelyzet, így például várakozás közben aktívabb Facebook-életet élhetünk mobilról, mint ha az irodában melléktevékenységként az asztali gépünkön nézünk rá a közösségi hálóra.

Részlet a Borászati Füzetek 2016/6. számában megjelent cikkünkből.

Tóth Adrienn

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése