A borturizmus kategóriái

A borturizmusban lezajló változásokról írt cikkünk első részében három aktuális trendet vettünk sorra az IWINETC konferencián, Felicity Carter előadása alapján. Ma pedig kategóriákba rendezzük a borturisztikával foglalkozó vállalkozásokat.

A gondolatmenetet ott fejeztük be, hogy megállapítottuk: a borturizmus klasszikus elemei is változnak. A közösségi média iránt egyre fogékonyabb közönség azt várja, hogy olyan meghitt és autentikus pillanatokat mutassunk meg, amelyet ők is átélhetnek nálunk. Az ezen folyamatok által létrejövő átalakulások pedig olyan gyorsan zajlanak le, hogy azokat jellemzően a borturisztikai szakoktatás sem képes teljes egészében lekövetni.

Három kategória

A borturisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat manapság három kategóriába sorolhatjuk.

Az első csoportba azok a cégek tartoznak, amelyek esetében a működésük középpontjában a borok állnak, és a turizmusból származó bevételek kiegészítő jellegűek.

A második kategóriába olyan, szintén borra épülő vállalkozások sorolhatóak, amelyek esetében kiemelt forrásnak számít a borturizmus. Erre az olyan pincészetek szolgálnak példaként, amelyek szinte kizárólag a látogatók számára történő értékesítésből élnek. Az Újvilágban több olyan szőlőbirtok is működik, amelyeknél már az ültetvények kialakításakor kiemelt szempontot jelentett a látogatók, vendégek fogadása, az általuk élvezhető kilátás és egyéb, a helyszínből fakadó lehetőségek kiaknázása.

A harmadik egységet pedig a turisztikai szolgáltatók képviselik, akik helyzetüknél és közönségüknél fogva boros programok szervezésével is foglalkoznak.

Annak érdekében, hogy borturisztikai stratégiánk helyes legyen, fontos jól meghatározni, hogy melyik kategóriába tartozunk, lehetőleg még a vállalkozás létrehozása előtt. Majd ezt követően választhatjuk ki a hat út egyikét, amelyik különlegessé, vonzóvá tesz minket, és amelyiken elindulhatunk. Erről a következő cikkünkben írunk.

Tóth Adrienn

Modern borturisztika cikksorozat:

Ide jöhet a könyvről kép, szöveg, gomb, bármi…

Ez az oldal cookie-kat használ. Nekünk, a Wineglass Communication-nál fontos az adataid védelme. A honlapunk szolgáltatásaink biztosítása, a felhasználói élmény javítása és a látogatottságának mérésére, hirdetéseink eljuttatása érdekében sütiket és más követő megoldásokat használ. Bizonyos adatokat hozzájárulásod esetén átadunk külső partnereknek, például a Google-nek.

Az „Elfogadom az összes sütit” gomb megnyomásával egyszerre tudsz hozzájárulást adni az összes cookie lefutásához.

Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az „Adatvédelmi beállítások” linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyre szabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!”


Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Ezek a cookiek az oldal működéséhez szükségesek. Automatikusan elindulnak, amikor weboldalunkat meglátogatod. Kivételes esetekben a büngészőkben tilthatók le, de felhívjuk a figyelmedet, hogy oldalunkat ezek nélkül a sütik nélkül nem fogod tudni kielégítően használni.

Összes tiltása
Összes engedélyezése