Borbár modell a közösségi bormarketingben
A dagály mindegyik hajót előreviszi. Ezzel a mottóval kerül bemutatásra egy bordeaux-i esettanulmány borturizmusról szóló cikksorozatunkban, amely érdekes, borászatokat összefogó regionális programokat mutat be.
Bordeaux borvidékének egyik problémáját az jelenti, hogy eredetvédelmi rendszere túl bonyolult az átlagos fogyasztónak. Ha egy borlap vagy borszaküzlet árlapja elkezdi sorolni a különböző alrégiókat vagy településeket, a legtöbb borkedvelő egyszerűen butának érzi magát. Míg a konkrét pincészetek közül is legtöbbször csak néhány, 1855-ben kiemelt sztárborászatról lehet hallani.
Bordeaux-ban 2006-ban nyitottak egy borbárt a turistáknak. Nonprofit szervezetként az elsődleges cél a marketing, nem pedig a bevételtermelés volt. A kéthetente változó, a teljes apellációs rendszert bemutató kínálat alkalmanként 20-25 tételből áll, amelyeket poharanként 2-8 euró közötti áron kínálnak. A forgalom hamarosan elérte a havi 10 000 pohárnyi bor értékesítését, évente 76 000 vendég fordult meg az üzletben.
A Bordeaux borbár modellje annyira bevált, hogy bordeaux-i borokat kínáló borbárokat nyitnak más országokban is, elsősorban az ázsiai piacra koncentrálva. Jelenleg Kínában három, Japánban és Szingapúrban egy-egy ilyen üzlet működik.
Tóth Adrienn
Modern borturisztika cikksorozat:
1. rész Modern borturizmus
2. rész A borturizmus kategóriái
3. rész Hat út a borturizmusban
4. rész Borturizmus luxus kategóriában is
5. rész Az együttműködés ereje
6. rész Borbár modell a közösségi bormarketingben
7. rész Hogyan mutassuk be a terroir-különbségeket?
8. rész Közösségi bormarketing stratégia Ausztráliában
9. rész Apró ötletek – hogyan javíthatsz borturisztikai szolgáltatásaidon