Közösségi bormarketing stratégia Ausztráliában
Az egyéni és a borvidéki együttműködések után sorozatunkat egy országos bormarketing stratégia elemzésével folytatjuk, amelyben az új-világi bortermelő országról, Ausztráliáról lesz szó.
A gazdasági folyamatok következtében 2013-ban az ausztrál dollár megerősödött, így kifejezetten drágának számítottak a világ üzleteiben a szigetország borai. Ha turisták indultak Ausztráliába, keveseknek jutott eszébe a gasztronómia, pedig a helyi és az angolszász konyhát izgalmas ázsiai hatások érték itt, és magas minőségű alapanyagok álltak rendelkezésre. Ha pedig az ausztrál borokra gondolt valaki, elsősorban a szupermarketek tömegboraira asszociált.
Az utazók körében felméréseket készítettek, ami megerősítette őket abban, hogy milyen jelentőséggel bír a gasztronómia. Kimutatták, hogy az utazók 38%-a számára a jó ételek és borok vezető érzelmi tényezőnek számítanak, amikor egy úti célról döntenek. Az is kiderült, hogy az utazók 50%-a számára egy gasztronómiai vagy egy borfesztivál egyike a legkedveltebb eseménytípusú vonzerőnek.
A helyzet javítása érdekében megkezdték regionális adottságaik feltérképezését, felkutatva azokat az éttermeket és borászatokat, amelyek hozzájárulhatnak Ausztrália mint vonzó gasztronómiai úti cél kialakításához. Ehhez kapcsolódóan minden helyszínen történeteket rögzítettek és képeket készítettek, amelyek segítségükre lehetnek ezen értékek bemutatásában. A helyszínek feltérképezését követően sok sajtó- és szakmai utat szerveztek, amelyeknek köszönhetően két év alatt jelentősen módosult a kép Ausztrália boros és gasztronómiai vonzerejéről, és ezzel párhuzamosan nőtt a forgalom is 25%-kal, ami 1 milliárd ausztrál dollárnak felel meg.
A felmérések szerint jelenleg a nemzetközi utazók számára a legismertebb ausztrál gasztronómiai vonzerők: a friss, helyi növényi alapanyagok (40%), a friss tengeri alapanyagok (39%), a magas minőségű hús (38%) és az emlékezetes kültéri étkezések (32%).
Tóth Adrienn
Modern borturisztika cikksorozat:
1. rész Modern borturizmus
2. rész A borturizmus kategóriái
3. rész Hat út a borturizmusban
4. rész Borturizmus luxus kategóriában is
5. rész Az együttműködés ereje
6. rész Borbár modell a közösségi bormarketingben
7. rész Hogyan mutassuk be a terroir-különbségeket?
8. rész Közösségi bormarketing stratégia Ausztráliában
9. rész Apró ötletek – hogyan javíthatsz borturisztikai szolgáltatásaidon